Rollspelaren

 

 

 

Redan när du kom fram till mig och presenterade dig med din titel som plastikkirurg var bollen i rullning. Jag spelade omgående med och utgav mig för att vara flygvärdinna på en shejks privatplan. Det var roligt. Och annorlunda. För mig var det första gången men det märktes direkt att det för dig var en konstart som du lärt dig att utöva till perfektion.

Du underhöll mig med historier om alla de kändisar du spetsat skinnet på med din vassa skalpell, eller sugit ur litervis med sliskigt fett. Jag älskade det.

 

När vi fick nog av krogstöket gick vi vidare för att laga nattmat med ditt plastkort, och slog oss sedan ner vid ett köksfönster inne på Sibylla. Vi tittade på alla människor som gick förbi utanför och fantiserade om vilka kosmetiska ingrepp de skulle kunna tänkas uppsöka dig för att göra. Själv hade du naturligtvis provat på det hela också, och du berättade om din gigantiska penis som du fått nedtrimmad till normalstorlek för att inte skrämma framtida sexpartners...

 

Du frågade aldrig var jag bodde men det var en självklarhet att vi skulle fortsätta natten tillsammans, och jag följde med dig hem till Borgmästaregatan. Redan i trappuppgången ställde jag mig frågande. På din lägenhetsdörr stod ett annat namn än ditt. Du bortförklarade det med att du bodde i andrahand under tiden som lägenhetsinnehavaren var utomlands på en längre resa, och eftersom jag av egen erfarenhet vet hur svårt det kan vara att få tag i en lägenhet mitt i stadssmeten så tyckte jag att det lät helt logiskt.

  

Jag lät dina kirurghänder utforska mig, men tänkte att du skulle ha ägnat mer tid åt anatomilektionerna då du hade svårt att hitta rätt. Dina kollegor hade däremot sannerligen lyckats med penisförminskningen. De kunde ha sparat några centimeter dock, för att kalla den normalstor var att överdriva. Ja, om det nu var viktigt för dig att se ut som gemene man...

 

Sugen på att läsa mer? Forsättningen finns i romanen "Kalla mig Amanda" av Josefine Sandblom.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0